Kategori: Dermatoloji · Tür: hastalık
Özet
Antibiyotikler, ağır metaller, NSAİİ, antineoplastikler ve retinoidler gibi ilaçların neden olduğu kutanöz hipermelanozdur; pigment, ilaç-melanin kompleksinin depolanması veya damar hasarı sonrası birikimle oluşur. Sorumlu ilaç kesilir.
Bölümlerdeki özetler
- Antibiyotikler, ağır metaller, NSAİİ, antineoplastikler ve retinoidler gibi ilaçların neden olduğu kutanöz hipermelanoz; sorumlu ilaç kesilir. (Dermatoloji › Çocukluk Çağının Hiperpigmentasyon Hastalıkları; s.4574)
Ayrıntılı bilgi
Kitabın ilgili bölümlerindeki bilgilerin tekrarsız derlemesi; parantez içindeki sayfalar PDF’e bağlanır.
Etiyoloji ve patogenez
- İlaç-melanin kompleks depolanması, dermal damar hasarı sonrası ilaç birikimi veya ilaç/metabolit depolanması; seftazidim, florokinolon, sülfonamid, tetrasiklin; altın, gümüş; ibuprofen, naproksen; fluorourasil, metotreksat, bleomisin; etretinat, izotretinoin (s.4574)
Tedavi
- Sorumlu ilaç kesilir (s.4574)
Semptomlar (0)
Bulgular (1)
Fizik muayene
- Hiperpigmentasyon — ilaç-melanin kompleks depolanması veya damar hasarı sonrası birikim · s.4574
Kaynak
- Kısım 24 Dermatoloji › Bölüm 13: Çocukluk Çağının Hiperpigmentasyon Hastalıkları (s.4571–4574)