Kategori: Zehirlenmeler · Tür: hastalık
Özet
Asetilkolinesteraz inhibitörlerinin aşırı dozu sonucu nikotinik ve muskarinik reseptörlerin aşırı uyarılmasıyla gelişen krizdir ve yoğun bakım gerektirir. Bulanık görme, ishal, bronşiyal sekresyon artışı, bronkospazm, fasikülasyon, kas güçsüzlüğü, kızarıklık, ateş ve Bradikardi görülür.
Bölümlerdeki özetler
- AChE inhibitörlerinin aşırı dozu sonucu nikotinik ve muskarinik reseptörlerin aşırı uyarılmasıyla gelişen kriz; yoğun bakım gerektirir. (Nöroloji › Kalıtsal Ve Edinsel Nöromusküler Bileşke Hastalıkları; s.4018)
Ayrıntılı bilgi
Kitabın ilgili bölümlerindeki bilgilerin tekrarsız derlemesi; parantez içindeki sayfalar PDF’e bağlanır.
Etiyoloji ve patogenez
- AChE inhibitörlerinin aşırı dozu ile nöromusküler kavşaklardaki nikotinik ve muskarinik reseptörlerin aşırı uyarılması (s.4018).
Klinik bulgular ve seyir
- Bronşiyal sekresyon artışı, bronkokonstriksiyon, fasikülasyon, güçsüzlük, deri hiperemisi, ısı artışı, Bradikardi, ishal, bulanık görme; yoğun bakım gerektirir (s.4018).
- Hipotansiyon ve bradikardide atropin kullanılabilir (s.4020).
Ayırıcı tanı
- Miyastenik krizden ayırt edilmelidir (s.4018).
Semptomlar (2)
Bulgular (7)
Fizik muayene
- Ateş — sıcaklık artışı · s.4018