Eşanlamlılar: İlaç Zehirlenmesine Bağlı Ataksi
Kategori: Toksikoloji · Tür: hastalık
Özet
Enfeksiyöz-immün nedenlerden sonra ikinci sıklıkta görülen akut ataksi nedenidir; olguların %80’i 6 yaş altındadır. Benzodiazepin, karbamazepin, fenitoin, öksürük şurupları ve etanol başlıca etkenlerdir. Ataksi, nistagmus, halüsinasyon ve koma görülebilir.
Bölümlerdeki özetler
- Enfeksiyöz immün nedenlerden sonra ikinci sıklıkta akut ataksi nedeni; %80’i 6 yaş altı; benzodiazepin, karbamazepin, fenitoin, öksürük şurupları, etanol. (Nöroloji › Çocukluk Çağında Ataksi; s.3932)
Ayrıntılı bilgi
Kitabın ilgili bölümlerindeki bilgilerin tekrarsız derlemesi; parantez içindeki sayfalar PDF’e bağlanır.
Epidemiyoloji
- Enfeksiyon kaynaklı immün nedenlerden sonra akut ataksinin 2. sık nedeni; hastaların %80’e yakını 6 yaş altı, yarıdan fazlası 1-2 yaş (s.3932)
Etiyoloji ve patogenez
- Benzodiazepin, karbamazepin, okskarbazepin, fenitoin doz aşımında ataksi, koma, halüsinasyon, nistagmus; küçüklerde öksürük şurupları, ergenlerde etanol ve uyuşturucular (s.3932)
Semptomlar (0)
Bulgular (4)
Fizik muayene
Benzer klinik tablolar